Franciza Profitabila: Deschiderea propriului Salon de Infrumusetare

Data publicare: 23/03/2017
Ultima actualizare: 03/08/2023

Ce este o Franciza?

Franciza reprezinta o oportunitate de afaceri in care proprietarul unui serviciu sau a unui brand/produs, denumit Francizor, acorda drepturile de distributie locala si de vanzare a serviciilor si produselor unui individ, denumit Francizat, in schimbul unei taxe sau redevente lunare. Franciza este,  astfel,  un sistem de comercializare bine pus la punct, cu beneficii de ambele parti, o afacere la cheie, un model de business deja testat, al carei profit este evident si usor de obtinut, in conditiile respectarii tuturor criteriilor de eligibilitate si de calitate.

Afla mai multe despre antreprenoriatul din Romania, urmarind video-ul de mai jos:

Care sunt avantajele unei Francize?

Francizele capata din ce in ce mai multa popularitate, gratie numeroaselor avantaje si a riscurilor minime pe care le presupun. Iata mai jos principalele puncte esentiale pentru care antreprenorii aleg afaceri la cheie:

  1.  Reputatia serviciului/marcii comercializate:
  •  Francizatul cumpara un serviciu/un produs deja consacrat, cunoscut, renumit in piata
  • clientii cunosc deja brandul si au incredere in acesta, prin urmare inca din ziua deschiderii o franciza va avea clientii sai fideli

2.  Know-how si instruire garantate: 

  • Francizorul pune la dispozitia Francizatului toate informatiile despre afacere, dobandite in urma testarii modelului de business de-a lungul timpului
  • Francizorul ofera Gratuit instruirea intregului personal, de ori de cate ori este nevoie, pentru a se asigura ca serviciile oferite de Francizat respecta calitatea promisa de brand.
  • nu este necesara experienta anterioara de business sau pe domeniul de activitate, toate procedurile de lucru fiind deprinse prin sesiuni periodice de training, oferite gratuit de catre Francizor

3.  Suport complet si permanent:

  • Francizorul acorda Francizatului suport complet si permanent de-a lungul intregii perioade contractuale, constand in: Mentenanta echipamente, Consultanta business si angajati, Servicii clienti, Managementul Crizelor, Managementul Timpului, Documentatie necesara, Oportunitati de dezvoltare a afacerii
  • este in interesul Francizorului ca Francizatul sa aiba o afacere de succes, caci acesta isi poate deschide noi puncte de lucru, ca urmare a acoperirii rapide a investitiei initiale

4. Marketing national:

  • Francizorul asigura servicii de marketing national, pentru a-si securiza notorietatea de brand si succesul afacerilor in sistem de franciza.
  • sunt puse la dispozitia Francizatului: materiale complete de promovare, endorseri care sa sustina calitatea serviciilor locale, cel mai bun mix local pentru comunicarea de brand
  • Francizatul beneficiaza adesea de un plan personalizat de marketing

5.  Consultanta pentru deschiderea rapida a afacerii:

  • Franciza este un sistem de business foarte bine organizat, de aceea deschiderea unei astfel de afaceri la cheie se poate face foarte rapid, in circa 1-3 luni.
  • Francizorul ofera un plan de afacere bine pus la punct si consultanta in alegerea locatiei si a personalului, precum si in amenajarea spatiului de lucru, astfel incat acesta sa fie conform cu imaginea de brand
  • Francizorul asigura respectarea tuturor normelor legislative in vigoare, astfel incat activitatea francizelor acordate sa fie in acord cu Legislatia din Romania.

Franciza Salon de Infrumusetare: de ce este profitabila?

Romancele investesc mult in propria imagine, de aceea industria infrumusetarii este una dintre cele mai profitabile activitati din tara. Din acest motiv, francizele de beauty au patruns rapid si in Romania, publicul-tinta asteptandu-le cu interes si cu cheltuieli pe masura.

Inca din cele mai vechi timpuri, femeile au apelat la diferite trucuri de infrumusetare pentru a-si valorifica atuurile. Astfel, in timp, au aparut retete variate de frumusete, promovate si monetizate de saloanele destinate ingrijirii personale.

Criza economica din tara a determinat romanii sa fie mai precauti cu investitiile lor si a atras atentia asupra ideii de franciza, o afacere la cheie profitabila, disponibila acum si in Romania. Romanii opteaza pentru francize de renume, care si-au dovedit deja succesul pe mai multe piete, care au o nisa clara de activitate  si care implica riscuri reduse. Francizorul ofera un sistem inteligent de management al afacerii si de marketing, astfel incat preturile sa permita marje semnificative de profit, dar sa reflecte si calitatea serviciilor, cautata de clienti. Astfel, francizele de infrumusetare se detaseaza de saloanele standard, care aplica preturi modice pentru a atrage mai multi clienti, neglijand relatiile interumane si extra beneficiile dorite de publicul-tinta.

In prezent exista francize de infrumusetare pe domenii diverse de activitate, precum: coafura, masaj, cosmetica, epilare definitiva, manichiura, terapii inovatoare de slabit sau solar. Mai sunt si  francize cu public nisat, care se adreseaza doar femeilor, copiilor sau barbatilor, insa majoritatea se adreseaza publicului larg, pentru a capta cat mai multi clienti. O astfel de afacere are mari sanse de succes, deoarece peste 60% dintre romani apeleaza lunar la servicii de infrumusetare, potrivit unui studiu realizat de Nomasvello, franciza Numarul 1* in Tratamente Cosmetice cu IPL (lumina intens pulsata). Intr-un centru de infrumusetare No+Vello clientii sunt cca 80% femei si 20% barbati, insa acestia din urma tind sa cheltuiasca mai mult pe tratamente de ingrijire personala, dorindu-si rezultate rapide.

Succesul unei afaceri în domeniul frumusetii depinde de mai multe variabile: inovatia in serviciile folosite, calitatea tratamentelor si a produselor  utilizate, aspectul spatiului unde se desfasoara activitatea, pregatirea personalului si interrelationarea. Acolo unde exista comunicare activa intre clienti si brand exista si profit.  Fidelizarea clientelei este esentiala in industria infrumusetarii.

Ce este inclus in pretul Francizei?

Francizele sunt afaceri la cheie, de aceea pretul lor include un proiect complet de business, adica majoritatea lucrurilor esentiale pentru a demara activitatea. In cazul brandului No+Vello, reteaua de beauty cu peste 600 saloane de infrumusetare la nivel mondial, pretul francizei porneste de la 42000 eur+tva si include: 

  • mobilare si amenajare locatie: receptie, sala de tratament, decorare pereti
  • echiparea completa a salonului cu echipamentul de lucru, cu aparatura proprie No+Vello si cu produse profesionale proprii, atat pentru efectuarea tratamentelor, dar si pentru revanzare catre clienti
  •  training de specialitate, uniforme si diplome recunoscute international
  • Manuale de deschidere, functionare, efectuare a tratamentelor, plus manuale de branding, comunicare si vanzari,
  • Mententanta si suport tehnic pe toata durata contractuala
  • Promovare locala si nationala, colantarea exterioara a spatiului, precum si peste 5000 materiale marketing
  • Suport permanent in gestionarea afacerii Auditare si Consiliere de Business
  • Servicii clienti, atat direct cu francizatul si cu angajatii, cat si pe site-ul oficial
  • Software pentru efectuarea programarilor, istoric vanzari si incasari
  • Pagina dedicata pe site, posibilitatea programarilor online
  • Mix complet de marketing national, pentru promovarea si endorsarea serviciilor

Practic, Francizatul are nevoie doar de bugetul necesar, de un spatiu (ales de comun acord cu Francizorul) si de minimum 2 angajate si, in maxim o luna de la plata francizei, poate incepe propria sa afacere de succes.

Cum alegem locul in care sa deschidem Salonul de Infrumusetare?

Alegerea spatiului optim este una dintre metodele prin care poti asigura succesul unui salon de cosmetica. Iata cele mai importante  detalii de care trebuie sa tii cont inainte de a semna contractul de inchiriere:

  1. Sa fie situat central, pentru a oferi acces usor tuturor celor din publicul-tinta ( o zona cunoscuta, populara)
  2.  Sa ofere parcare si program de lucru prelungit, pentru a spori confortul clientilor
  3. Sa aiba o deschidere mare, ideal cu vitrine, pentru a se colanta usor de catre Francizor- acoperirea vitrinelor cu logo-ul si cu alte imagini semnificative de brand atrage atentia publicului-tinta, sporeste increderea in noua locatie si reprezinta marketing gratuit pe tot parcusul contractului de franciza
  4. Sa permita reglarea temperaturii si sa aiba racord la apa, pentru ca existenta unui spatiu sanitar si indeosebi a chiuvetelor este esentiala pentru orice salon de infrumusetare
  5.  Sa corespunda cerintelor Francizorului, referitoare la compartimentare, igiena, imagine- alegerea spatiului se face prin consultarea Francizorului
  6. Sa implice investitii minime in amenajare– Francizorul nu ofera compartimentarea, zugravirea,  instalatiile electrice si finisajele in pachetul de franciza,  de aceea este ideal sa alegi un spatiu care sa necesite cat mai putine modificari, pentru a minimiza costurile.
  7.  Sa fie indeosebi in spatii comerciale sau in cladiri de birouri, care confera siguranta unui contract pe o perioada indelungata. Persoanele fizice se pot razgandi dupa primul an cu privire la costul chirie sau la inchirierea in continuare a spatiului si o eventuala notificare implica aruncarea pe geam a bugetului investit in amenajare. Centrele comerciale si cladirile mari de birouri ofera contracte pe 5 ani, la fel ca si marile francize de pe piata, avand, astfel, siguranta afacerii si a spatiului contractat.

Sfaturi utile daca vrei sa-ti deschizi un Salon de Infrumusetare prin Franciza:

Daca te-ai decis sa investesti intr-o franciza si sa ai propriul salon de beauty, tine cont de sfaturile de mai jos, pentru a-ti securiza investitia si succesul:

  • Tine sub control cheltuielile de amenajare in spatiu- daca ai nevoie de extra mobilier sau materiale pentru locatie, alege cel mai bun raport calitate- pret. Nu te hazarda sa cumperi marcile cele mai scumpe de pe piata, pentru a putea sa-ti acoperi investitia intr-un timp mai scump.
  • Investeste in confortul clientilor– fidelizarea publicului-tinta este esentiala si, in cazul unui salon de infrumusetare, acesta trebuie sa asocieze vizita la centru cu un adevarat rasfat. Ofera-i cafea, ceai, muzica ambientala, un mediu relaxant si zambetele angajatelor, pentru o experienta de beauty memorabila. De exemplu, centrele Nomasvello acorda bonus 5 minute masaj facial la orice terapii faciale pentru care opteaza clientii. Astfel, acestia pleaca din salon relaxati si energizati.
  • Gaseste elementul distinctiv care sa te defineasca si sa te deosebeasca de competitie. In cazul saloanelor Nomasvello, detaliile-cheie sunt Epilarea Definitiva si pretul fix si unisex de doar 170 lei pe zona, pe sedinta, pret aplicat din 2010 si pana in prezent. Clientii stiu exact cat platesc si ce servicii trebuie sa primeasca.
  • Minimizeaza riscurile clientilor- ofera consultanta gratuita, asigura testarea produselor, comunica publicului-tinta faptul ca daca este nemultumit de experienta la salon, feedback-ul sau conteaza si va fi luat in considerare.
  • Investeste continuu in marketing– vanzarile sunt strans legate de marketing, promovarea fiind esentiala pentru orice brand si serviciu.  Chiar daca achizitionezi o franciza Nr. 1 in lume[sursa], cum este No+Vello, reclama trebuie sa existe, in primul rand pentru a-ti consolida pozitia de jucator in piata si, in al doilea rand, pentru a creste increderea clientilor in brand. Orice marca respectabila aloca un buget semnificativ promovarii, pentru a-i transmite publicului valorile de brand.
  • Respecta principiile francizei achizitionate- franciza implica un plan de afacere bine pus la punct si activeaza in baza unui istoric, din care a extras know-how-ul, plusurile si minusurile business-ului. De aceea, Francizorul stie cel mai bine ce functioneaza si ce nu in cazul francizei. Respecta manualele, fa lucrurile ca la carte si, cu siguranta, vei dezvolta o afacere de succes, cu profit pe masura asteptarilor.
  • Investeste in angajati si permite-le sa testeze gratuit produsele/serviciile- Angajatii reprezinta cartea ta de vizita, iar daca sunt multumiti si bine instruiti, atunci si clientii vor fi incantati si se vor transforma in promotorii brandului, aducand clienti noi pe baza de recomandare. Ofera-le gratuit serviciile sau produsele salonului, ca sa-si poata asigura clientii de veridicitatea valorilor de brand. Intai convinge-i pe angajati de calitatea serviciilor, ca ei sa ii poata convinge ulterior pe clienti.

Urmareste un interviu cu Gianina Corondan si Managerul Nomasvello Romania, pentru a afla si alte sfaturi utile daca vrei sa detii propriul salon de infrumusetare:

Principiile de baza privind cooperarea in sistem de franciza:

Parteneriatele in sistem de franciza respecta principiile de mai jos:

  • Francizorul este proprietarul logo-ului si al brandului si are dreptul sa ia masurile care se impun pentru pastrarea imaginii de brand, consolidate in timp
  • Francizorul a testat conceptul de afacere promovat si i-a demonstrat profitabilitatea, deci poate pune la dispozitia francizatului un sistem complet de know-how si un calcul financiar realist, pentru o bugetare corecta
  • Francizatul isi desfasoara activitatea sub logo-ul si brandul francizorului, dar este un antreprenor independent, castigurile sale fiind reprezentate de profitul afacerii.
  • Francizatul are responsabilitatea financiara a investitiei, se asigura de bunul mers al propriei afaceri, recruteaza personalul  si inchiriaza spatiul necesar
  • Francizatul are obligatia lunara de a plati redeventele stabilite de catre Francizor, ca urmare a utilizarii brandului in sistem de franciza si, implicit, a beneficiilor primite de la Francizor
  • Francizorul decide politica de preturi, imaginea de brand,  verifica actiunile de marketing local si comercializeaza produsele profesionale necesare saloanelor deschise in sistem de franciza
  • Francizatul are obligatia sa respecte valorile de brand si preturile. Mai mult, nu poate folosi decat materialele de lucru specifice francizei, pe care le achizitioneaza de la Francizor
  • Francizorul are obligatia de a pune la dispozitia Francizatului toate informatiile si materialele necesare pentru buna desfasurare si dezvoltare a afacerii
  • Contractul de franciza se respecta in totalitate, toate instructiunile de gestionare a afacerii, stipulate in Manualul Operational,  fiind obligatorii pentru Francizat

Care sunt pasii de urmat daca dorim sa achizitionam o franciza?

Daca doresti sa detii propriul salon de infrumusetare sau sa dezvolti o alta afacere de succes in sistem de franciza, iata principalii pasi de bifat:

  • cerceteaza francizele existente pe piata din Romania, pentru a o alege pe cea mai sigura si mai profitabila: trebuie sa aiba vechime, un numar semnificativ de francize deschise, numerosi clienti,  o marja de profit satisfacatoare si taxe lunare minime, care sa nu te impovareze. Opteaza pentru o franciza cu redeventa fixa, nu pentru branduri care cer o cota parte din profit. Odata cu dezvoltarea afacerii, acest procent va fi din ce in ce mai mare si, implicit, in defavoarea ta.
  • afla ce servicii iti ofera lunar, in baza redeventei. In cazul brandului No+Vello, acesta asigura Francizatilor lunar: servicii nationale de marketing, mentenanta, aparatura de rezerva, consultanta pe business si pe relatia cu clientii, servicii de IT.
  • alege franciza si in functie de bugetul pe care il ai, dar si de ceea ce ti-ar placea sa dezvolti ca afacere- aceasta ar trebui sa te reprezinte si sa sustii activitatea cu drag.
  • odata ce te-ai hotarat asupra francizei, contacteaza Francizorul pentru o intalnire– daca exista incredere si empatie, urmatorul pas ar fi sa iti securizezi zona in care doresti sa-ti deschizi business-ul. Atentie: pana nu ai niciun document semnat cu Francizorul, acesta poate da franciza pe spatiul dorit de tine oricarui alt candidat, de aceea este esential sa semnezi un contract de rezervare, inainte de a consuma timp si energie cu cautarea de spatii.
  • Odata demarat parteneriatul prin semnarea unui contract de rezervare si, implicit, prin plata unui avans, te poti ocupa de gasirea spatiului optim si a angajatelor necesare. In toata aceasta perioada Francizorul va fi alaturi de tine si te va indruma, pentru a lua cele mai bune decizii.
  • Este important sa semnezi si contractul de franciza cat mai repede, cel mai tarziu odata cu semnarea contractului de inchiriere spatiu, pentru ca Francizorul sa iti poata livra in timp util toate materialele incluse in pachetul de franciza ales.
  • Cu circa 2 saptamani inainte de inaugurare atat tu, cat si angajatele, veti sustine training-ul de specialitate, pentru a afla totul despre activitatea afacerii.
  • Ofera o cheie personala francizei tale, atat cat permite brandul-mama. Pune-ti amprenta asupra micilor detalii care fac diferenta.
  • Organizeaza un eveniment de deschidere a afacerii, ca sa iti anunti intrarea pe piata si ca publicul-tinta sa afle ca brandul lor preferat a mai deschis o filiala. Pentru ca ai ales o franciza, probabil vei avea clienti inca din prima zi de activitate.
  • Implica-te zilnic in activitate, cel putin pentru primele 3-6 luni, ca sa iti dezvolti sanatos atat business-ul, cat si angajatii si baza de date clienti.
  • Reinvesteste o parte din profit in angajati si in clienti

Daca vrei sa afli mai multe despre francize si, implicit, despre afacerea la cheie Nomasvello, scrie-ne pe office@nomasvello.ro sau contacteaza-ne la telefon 0733 606 700 si hai sa ne cunoastem! Si tu poti fi antreprenorul frumusetii si al sanatatii!

Distribuie acest articol!

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn
Email

6 thoughts on “Franciza Profitabila: Deschiderea propriului Salon de Infrumusetare

  1. Teodora Marrola says:

    Sunt din Sibiu și aș dori să deschid un salon de frumusețe. Deținem un spatiu la casa cu doua nivele, stradal, loc de parcare,momentan suntem în faza de piect modificări și schimbare de destinație . Aș dori să luăm legătura in vederea unei eventuale colaborări. Mulțumesc

    • Georgiana Trancă says:

      Buna ziua, v-am trimis un mail cu mai multe informatii. Astept cu interes sa ne auzim telefonic, pentru detalii complete. Multumim, zi frumoasa!

  2. oana says:

    Buna ziua..cine nu si-ar dori sa faca Ceva pe cont propriu….dar in Romania inca nu avem posibitati de a face credite si tinerii nu sunt ajutati prea mult…este o afacere foarte buna Nomasvello,am vazut k merge foarte bine in strainatate.mi-ar face mare placere sa-mi pot deschide un centru de frumusete dar din pacate nu reusesc sa gasesc nici ca angajata.intotdeauna e vorba de bani ceea ce lipseste in Romania.ar merge foarte bine in vrancea focsani

    • Georgiana Trancă says:

      Buna Oana, multumim pentru feedback, cautam parteneri pentru deschiderea unei francize Nomasvello si in Focsani. Poti lua un credit de la banca sau poti aplica pentru fondurile date de catre Stat tinerilor antreprenori, daca doresti cu adevarat sa ai propria afacere. Multumim inca o data si tinem legatura. Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.